Regulamin konkursu dla galerii realizowanego w ramach Cracow Art Week KRAKERS 2024:
”Czuj, czuj, odczuwaj”

1. Organizator

Organizatorem konkursu dla galerii, fundacji, kolektywów artystycznych i inicjatyw studenckich (dalej: „Konkurs” ) jest Fundacja Wschód Sztuki z siedzibą w Krakowie, 31-135 Kraków, Batorego 2 wpisana do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej pod numerem KRS 0000248592 zwana dalej „Organizatorem”.

2. Cele Konkursu

Celem Konkursu wyłonienie wystaw, pokazów, projektów realizowanych w sekcji Laboratorium w ramach Cracow Art Week KRAKERS 2024 “Czuj, czuj, odczuwaj” Wystawa musi cechować się wysokim walorem artystycznym oraz odnosić się do tematu przewodniego wydarzenia.

3. Postanowienia ogólne

  1. Konkurs trwa od 15.01 2024 do 12.03.2024 (ogłoszenie wyników)
  2. W wyjątkowych sytuacjach Organizator konkursu może przedłużyć lub skrócić trwanie konkursu, w określonym przez siebie zakresie, o czym poinformuje uczestników za pośrednictwem strony internetowej.
  3. Celem konkursu jest wyłonienie spośród nadesłanych aplikacji 10 projektów artystycznych, które zostaną wpisane do sekcji Laboratorium programu głównego wydarzenia oraz otrzymają nagrodę w postaci dofinansowania oraz promocji zgłoszonego projektu.
  4. Zgłoszenia projektu może dokonać galeria, fundacja, stowarzyszenie, grupa nieformalna, kolektyw artystyczny.
  5. Wybrane wystawy/wydarzenia otrzymają wsparcie finansowe w wysokości nie mniejszej niż 4000 zł brutto wypłacane na podstawie rachunku / faktury lub umowy. Fundatorem nagród w konkursie jest Organizator.
  6. Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i akceptacja jego postanowienia (postanowień) oraz uzupełnienie formularza, znajdującego się na stronie wydarzenia.
  7. Udział w Konkursie jest bezpłatny i dobrowolny.
  8. Każdy Uczestnik może wziąć udział w Konkursie dowolną liczbę razy.

4. Nagrody

  1. Zwycięzcy Konkursu otrzymają następujące nagrody:

a) Nagrodę pieniężną w postaci dofinansowania wystawy/wydarzenia ufundowana przez Organizatora
b) Kompleksową promocję projektu w tym umieszczenie informacji o projekcie w materiałach drukowanych promujących wydarzenia, na stronie internetowej projektu oraz w social mediach (Facebook, Instagram)
c) Profesjonalne tłumaczenie na język angielski wysłanych materiałów promocyjnych.
d) Wsparcie wolontariuszy podczas trwania Wydarzenia.
e) Profesjonalną dokumentację fotograficzna wydarzenia.

5. Informacje organizacyjne

  1. Jeśli wystawa/wydarzenie zostanie włączony do grona zwycięskich projektów włączonych do sekcji „Laboratorium” zgłaszający zobowiązuje się do jego wykonania w zgłoszonej formie.
  2. Wystawa powinna mieć wernisaż i być dostępna w czasie wskazanym przez organizatora, wydarzenie powinno mieć miejsce w terminie wskazanym przez organizatora podczas trwania Cracow Art Week KRAKERS.
  3. Organizator nie zapewnia zwycięskim projektom przestrzeni koniecznych do ich realizacji.
  4. Wszelkie pozwolenia związane z organizacją wystawy/wydarzenia pozostają w gestii zgłaszającego projekt i jeśli są wymagane powinny być uzyskane przez zgłaszającego projekt do konkursu najpóźniej 2 tygodnie przed rozpoczęciem Cracow Art Week KRAKERS.
  5. Przygotowanie techniczne wystawy/wydarzenia a także sprzęt konieczny do jego realizacji, pozostaje w całości w gestii zgłaszającego projekt – organizator zapewnia wg swoich możliwości pomoc wolontariuszy.
  6. Odpowiedzialność za wystawę/wydarzenie pod względem merytorycznym, prawa autorskiego i wymagań bezpieczeństwa leży po stronie zgłaszającego projekt.

6. Przebieg Konkursu

  1. Konkurs jest dwuetapowy.
    a) Pierwszy etap: do 23 lutego 2024, przesyłanie formularzy zgłoszeniowych umieszczonych na stronie internetowej www.cracowartweek.pl, które rozpocznie się w dniu 15.01 2024 będzie trwać do dnia 23 lutego 2024 roku. Formularz po 23 lutym 2024 przestanie być aktywny.

    b) Drugi etap:

    Ocena przesłanych formularzy i wybór zwycięzcy zostanie dokonane przez Jury wyłonione przez Organizatora. Projekty oceniane będą według następujących kryteriów: innowacyjność; wysoki poziom realizacji w warstwie merytorycznej, audialno-wizualnej czy performatywnej; nawiązanie do tematu przewodniego Wydarzenia.

  2. Decyzja Jury konkursu jest ostateczna i nieodwołalna.
  3. Wyniki zostaną ogłoszone do 12 marca 2024 roku za pośrednictwem strony internetowej i kanałów social media (Facebook, Instagram), zwycięzcy zostaną również poinformowani drogą elektroniczną lub telefonicznie
  4. Nagroda dla zwycięzcy konkursu będzie przekazana na podstawie podpisanego rachunku/faktury lub umowy.
  5. Nieodebranie przyznanej nagrody oznacza wygaśnięcie prawa do nagrody i powoduje wygaśnięcie wszelkich roszczeń z tego tytułu wobec Organizatora

Wytyczne dotyczące nadesłanych wraz ze zgłoszeniem materiałów

  1. Prosimy o przemyślane nadsyłanie materiału zarówno wizualnego jak i informacji opisujących zgłaszany projekt w formularzu, materiał powinien w sposób spójny, zwięzły i czytelny nawiązywać do zgłaszanego projektu.
  2. Projekty i portfolio w formie plików prosimy przesyłać w formie prezentacji PDF, skompresowanej, max. 50 MB lub w formie max. 10 zdjęć JPG po 5MB każde. Prosimy o nie duplikowanie tych samych materiałów w różnych formatach. .
  3. Materiały video prosimy przesyłać w formie linków (publicznych lub niepublicznych) na YouTube lub Vimeo. Przed nadesłaniem linku prosimy sprawdzi czy link jest aktywny i działa poprawnie.
  4. Portfolia i projekty w formie linków (Behance itp.) są również akceptowalne – przed nadesłaniem linku prosimy sprawdzi czy link jest aktywny i działa poprawnie.
  5. Jeżeli zgłaszany projekt/wystawa/wydarzenie obejmuje więcej niż prace/działania jednego artysty, artystki /kuratora, kuratorki (np. wystawa grupowa) to prosimy o przesłanie portfolio opisujące działania danej grupy zbiorczo. Prosimy o nie nadsyłanie osobnych portfolio poszczególnych uczestników projektów grupowych.
  6. Przyjmujemy linki tylko do stron w mediach społecznościowych oraz publicznych będące prezentacją portfolio. Linki do indywidualnych kont czy prywatnych profili nie będą akceptowane . Prosimy o nie nadsyłanie materiału gdzie prezentacja prac jest tylko jednym z wielu elementów tworzących profil czy stronę.

7. Przetwarzanie danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych Nominowanych i Głosujących jest Organizator.
  2. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celach związanych przedmiotowo z Konkursem, tj. w celach związanych z organizacją i przeprowadzeniem Konkursu, w celu zamieszczenia listy Nominowanych Konkursu na stronach konkursowych oraz w celu sprawozdawczości księgowej i finansowej, zgodnie z odrębnymi przepisami.
  3. Dane Nominowanych i Głosujących będą przetwarzane zgodnie z postanowieniami ustawy o ochronie danych osobowych. (Dz. U. z 1997 r., nr 133, poz. 883 ze zm. )

8. Postanowienia końcowe

  1. Pełna treść niniejszego Regulaminu znajduje się na stronie www.cracowartweek.pl przez cały czas trwania Konkursu.
  2. We wszystkich sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, a w szczególności przepisy kodeksu cywilnego.
  3. Organizator ma prawo wprowadzać zmiany do niniejszego Regulaminu z ważnych przyczyn organizacyjnych, technicznych i prawnych, w szczególności zmiany mogą dotyczyć zmiany terminów Konkursu lub dostosowania Regulaminu do zmian prawnych. Organizator, wprowadzając zmianę w Regulaminie, zobowiązany jest poinformować o niej każdego z Uczestników Konkursu, poprzez wysłanie wiadomości e-mail o planowanej zmianie Regulaminu na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu z 14-dniowym wyprzedzeniem. Uczestnikowi, który nie zgadza się na zmiany przysługuje prawo do wypowiedzenia Regulaminu, co jest jednoznaczne z rezygnacją z uczestnictwa w Konkursie.