Opis wydarzenia
Wystawa o tym, co się udało, co się nie udało, co jeszcze się uda i już raczej nie. Do projektu zaprosiłam artystów i artystki, z którymi mamy za sobą świetne współprace, oraz takich i takie, którzy są wyrzutem sumienia o niezrealizowanych pomysłach. Będzie o niepokoju ciągle pchającym naprzód, tylko czasem ciągnącym w dół. Po ponad dwóch latach istnienia Domku na Kasprowicza, prawie czterech z powrotem w Krakowie, możliwie uczciwie rozliczam się sama ze sobą i otwieram nowy rozdział: galerię sztuki Polish Naives.
Opis galerii
Domek na Kasprowicza to prywatna przestrzeń mieszkalna, funkcjonująca od września 2016 jako nieformalne centrum sztuki współczesnej. Jest eksperymentem, który ma umożliwiać wzruszenia w bezpiecznej, domowej atmosferze. Domek animuje Aśka Warchał-Beneschi, która tutaj się wychowała, wróciła po 15-stu latach, a teraz mieszka tu z mężem i dwoma kotami. Organizuje rezydencje artystyczne, wystawy oraz spotkania otwarte o sztuce i jej przeżywaniu. Do tej pory odbyły się rezydencje: Śominiki Dniegockiej (cykl Wtorków Surrealistycznych zakończonych Balem Surrealistycznym), Irene Contreras (zakończona wystawą above all.wzniosłość codzienności), Jerzego Ziombera (zakończona wystawą performatywną Kooperacja i Kontestacja), David Langlois NG i (jedną nogą) Mikołaja Rejsa (projekt Zabobony. Pomiędzy lasem a street artem), oraz wystawy Elżbiety Sucheckiej (Styk) i Jana Kopra (Jan Koper. Rzeźba w drewnie). Domek eksperymentem pozostaje, ale wraz ze „skokiem” KRAKERS-a 2019 otwiera się na nowe, inaugurując internetową galerię sztuki: Polish Naives/Polskich Naiwnych. Większość prac pokazanych na wystawie Wszystkie moje białe sześciany będzie dostępna do zakupu online od dnia wernisażu.
Linki
Mapa